LKQ ELIT

Кеш на карантині

13 квітня 2020

Чи відмовилися українці від оплати готівкою?

В період епідемії відмова від використання готівкою став практично трендом. Людей намагаються убезпечити себе, і згадану ідею активно підтримують світові компанії і банки. НБУ особисто радить мінімізувати контакт з купюрами. Як йдуть справи з онлайн-платежами в Україні і чи готові самі українці до діджіталізаціі оплат - читайте в нашому матеріалі.

НБУ і українці за безнал

Під час епідемії НБУ відправляє готівку на "карантин". Але дезінфекції або утилізації піддаються тільки ті купюри, які були вилучені з комерційних банків. Іншими словами, якщо покупець розраховується на касі готівкою і отримує здачу, він з малою вірогідністю отримає ті самі "чисті" гроші. Фізично неможливо вилучити абсолютно все з банкноти. Українці це розуміють і зараз намагаються використовувати безконтактний спосіб оплати.

Пандемія прискорює перехід українців на безготівкові платежі. Те ж саме стосується і бізнесу. Компанії переходять на онлайн-режим, причому цю ідею стимулює НБУ . Нацбанк закликає зменшити операції з готівкою, скоротити кількість транзакцій в банкоматах і проводити безготівкові розрахунки (в ідеалі - безконтактні).

НБУ рекомендує мити руки і не чіпати обличчя після контакту з грошима (банкнотами і монетами). Також варто дезінфікувати карти і смартфони, а ще частіше - термінали.

Багато українців готові до переходу на безконтактну оплату. Більшість ще задовго до карантину розплачувалися тільки за допомогою карт, NFC або онлайн-платежів.

Зростання онлайн-транзакцій - світ і Україна

Щотижня британська компанія Contentsquare аналізує вплив коронавируса на електронну комерцію. Так, глобальний цифровий трафік виріс на 7% на минулому тижні в порівнянні з поточним. Транзакції також зросли з початку спалаху епідемії на 12% (або на 9% в порівнянні з попереднім тижнем).

Кількість онлайн-покупок збільшується в продуктовому секторі. З початку спалаху трафік в онлайн-магазини виріс на 219%. Те ж стосується кількості угод (+ 50% в порівнянні з поточним тижнем).

Сектори роздрібної торгівлі, товарів для будинку, меблів, косметики продовжують демонструвати непогані показники за обсягом транзакцій (від 30% до 60% з моменту початку карантину). Це відображає явне зрушення в поведінці споживачів: люди активно облаштовують будинки для комфортного життя в режимі карантину. Вони купують в інтернеті ноутбуки, ігрові приставки, телевізори, книги, косметику, вітаміни.

Операції онлайн-банкінгу також виросли минулого тижня, оскільки споживачі перейшли до управління своїми грошима в інтернеті (подача заявок на кредит, відкриття ощадних рахунків, торгівля і т. д.).

За даними Фінтех-компанії EasyPay, українці стали набагато частіше проводити оплати в інтернеті і мобільних додатках. Термінали ж стали користуватися меншою популярністю.

Зростання можна помітити в таких категоріях (дані березня-квітня порівняно з лютим):

  • інтернет - 17%;
  • мобільний зв'язок - 14%;
  • поповнення карт - 2,3% (термінали), 6% (мобільні додатки);
  • оплата комунальних послуг - 7% (сайти), 8% (термінали);
  • оплата кредитів - 38%.

Остання категорія стала ще активнішою. Незважаючи на скасування штрафів на період карантину, українці намагаються вчасно погашати кредити. Для цього вони вважають за краще користуватися інтернет-банкінгом або особистим кабінетом, який стає доступний після реєстрації на сайті кредитора. Банки і МФО , в свою чергу, створюють максимально комфортні і лояльні умови для закриття кредитів. Наприклад, погашення в CreditPlus можливо на сайті, в інтернет-банкінгу, а скоро буде доступно і в додатку.

Джерело: finance.ua