LKQ ELIT

Найекономічніша швидкість руху

6 серпня 2020

Хтось їздить накатом на холостих обертах, деякі користуються акційними пропозиціями АЗС, дехто підвищує тиск у шинах або переходить на газ. Найекономічніша швидкість на трасі є одним із варіантів суттєво зменшити витрати пального. Від характеру руху машини залежить навантаження на двигун. Чим більш нерівномірними є оберти колінчастого вала мотора (пригальмовування або різкий старт), тим більше палива витрачає авто.

Від чого залежать перевитрати

Водіїв та автовласників дещо напружує той факт, що в технічних характеристиках машини виробником вказується одне значення показника витрат палива на кілометр шляху, а в реальності ця цифра майже в півтора рази більша. На витрату впливає багато чинників:

  • технічний стан авто;
  • покриття – асфальт, ґрунт;
  • рельєф місцевості;
  • якість бензину або дизпалива;
  • потужність двигуна;
  • стиль водіння.

Останній фактор має суттєве значення, оскільки саме рівномірний рух дає економію пального на трасі. В умовах міста, особливо у пробках, рухатися з постійною швидкістю досить складно. Водієві доводиться часто тиснути на газ або гальма, й уникнути такого «рваного» руху майже неможливо. Як варіант, можна заощадити при їзді по шосе. Якісне асфальтне покриття, відсутність заторів та незначний потік машин сприяють їзді з рівномірною швидкістю.

Принципи оптимальної економії

Економія залежить від трьох базових факторів – оберти двигуна, опір та тертя коліс. За дотримання певних умов руху можна на третю частину скоротити використання пального. Щоб дізнатися, при якій швидкості найекономічніша витрата палива забезпечується для бензинових та дизельних двигунів, слід виходити з таких показників:

  • Кількість обертів колінчастого валу двигуна, що працює на бензині, повинна складати 2000-2500 на хвилину. Якщо утримувати стрілку тахометра в цьому положенні, можна економно витрачати паливо.
  • Для дизельного мотора оптимальний показник кількості обертів не має перевищувати 1500-2000 за хвилину. Це актуально для турбодизельних силових агрегатів.
  • В залежності від марки та моделі машини на найвищій передачі середня найекономічніша швидкість для дизеля та бензинового мотору коливається в діапазоні 75-90 км/год при їзді по трасі.

Експериментальним шляхом доведено, що наведені цифри відповідають дійсності на прикладі Nissan Qashqai. Авто обладнане всім необхідним, щоб рухатися економічно. Під капотом двигун на 2 літри та 144 л. с. з помірними «апетитами». Згідно з даними технічного паспорту, автомобіль має витрачати 9 л пального в місті та 7 літрів на трасі. На швидкості 80 км/год при рівномірній їзді по шосе машина утримує стрілку тахометра на відмітці у 1300 обертів. Але на швидкості у 90 км/год кількість обертів зростає вище 1500. Для даної моделі це найекономічніший режим їзди за містом, що відповідає топ-маркам легковиків.