LKQ ELIT

Короткий огляд нового Toyota Land Cruiser Prado (250 серії)

11 серпня 2023

Toyota Land Cruiser Prado – повністю нова генерація якого дебютувала на початку серпня 2023 року. Цей японський 4х4 «офф-роудер» тепер матиме заводський індекс 250 і є побудований на сучасній модульній платформі з рамною основою під назвою TNGA-F, де остання буква означає «Frame», тобто рамна основа кузова та шасі.

Платформа і кузов

Попереднє покоління Prado (150) використовувало доволі вже стару рамну платформу, на основі якої також були побудовані інші великі позашляховики марки – Fortuner, 4Runner, а також середньорозмірні пікапи Hilux і Tacoma. Також дещо переробленим 150-м Prado був по суті Lexus GX попереднього покоління. Проте зараз ситуація змінилася.

Нова платформа називається TNGA-F, що розшифровується як Toyota New Global Architecture, і «F» використовується для позначення особливої варіації цієї платформи – з рамним шасі драбинчастого типу. Так, відтепер на ньому базуються не тільки повнорозмірні моделі Toyota, як-от нові позашляховики Land Cruiser (300) та Sequoia або пікап Tunrda, але і низка на клас менших автомобілів концерну – новий Land Cruiser Prado (250), новий пікап Tacoma, а також наступні генерації 4Runner та Hilux, які поки ще у розробці.

У новому Land Cruiser Prado використовується та ж колісна база (2850 мм), що у його найближчого родича – нового Lexus GX – а це на 60 мм більше, ніж у попереднього покоління Prado (150). Що цікаво, рівно таку ж відстань між осями мають повнорозмірні Land Cruiser серії 300 та Lexus LX останньої генерації, що доволі дивно на перший погляд. Проте японці це пояснюють тим, що саме така колісна база є найоптимальнішою для бездоріжжя і подолання найбільшої кількості перешкод, а, як відомо, ці автомобілі саме створені для цього.

Що стосується кузова, то за даними mmr.net.ua нова модель на 100 мм довша за старого Prado (4920 мм), а також на цілих 95 мм ширша (1980 мм) і на 20 мм вища (1870 мм). Ідентична до «великого» Ленд Крузера ширина пояснюється тим, що на новому Ленд Крузер Прадо крила особливо випирають в районі колісних арок, збільшуючи цим самим загальну ширину, хоча насправді, звісно, в кузові ця машина вужча і нижча за флагмана.

Салон і оснащення

Як і у випадку повнорозмірного Land Cruiser, салон Land Cruiser Prado насамперед є 5-місним. Хоча для ринку Європи будуть передбачені модифікації позашляховика для 7 чоловік, але чи буде там вдосталь місця для дорослої людини на 3-му ряду – питання відкрите.

У базовій версії інтер’єр Toyota Prado буде оснащений тканинною оббивкою сидінь, кнопкою Start-Stop запалення двигуна і 8-дюймовою мультимедійною системою. Також буде доступний підігрів передніх сидінь з ручним регулюванням, підігрів керма та аудіосистема з шістьма динаміками. Завершують основні моменти обладнання бездротовий зарядний пристрій для смартфона та інвертор змінного струму на 2400 Вт.

У дорожчих виконаннях Land Cruiser Prado матиме електрорегулювання, підігрів і вентиляцію передніх сидінь, більшу 12,3-дюймову «мультимедійку» та аудіосистему з десятьма динаміками. Європейці, які захочуть більше розкоші, зможуть обрати відповідний пакет за додаткову плату, що передбачає шкіряні сидіння з підігрівом і вентиляцією, проекційний дисплей і аудіосистему преміум-класу JBL із 14 динаміками. Пакет також включає цифрове дзеркало заднього виду та люк. До речі, на відміну від «300-го» Крузака, «Прадік» матиме регулювання сидінь заднього ряду в діапазоні вперед-назад.

Силова установка і географія

У Toyota заявили, що новий Land Cruiser 250 матиме аж 5 двигунів на світовому ринку, при чому всі вони будуть тільки 4-циліндрові та працюватимуть лише з 8-ступеневою АКПП. Проте кожен регіон світу отримає «свій» вибір агрегатів. Так, для внутрішнього ринку Японії, а також деяких країн Східної Європи (Україна, Білорусь) буде доступний базовий 2.7-літровий бензиновий мотор (163 к.с. і 246 Нм), який явно заткне усі інші своїм ресурсом і надійністю. Також Східна Європа (без уточнення, в якому розумінні) та Близький Схід отримають бензиновий двигун 2.4 турбо (281 к.с. і 430 Нм). А от на ринок Північної Америки 250-та серія виходить найшвидше і там вона продаватиметься виключно з 2.4-літровим бензиновим агрегатом з гібридною силовою установкою i-Force Max (сумарно 331 к.с. і 630 Нм), які вже використовуються на тамтешньому середньорозмірному пікапі Toyota Tacoma останнього покоління.

Для Австралії, Нової Зеландії, а також для усієї Європи і Азії новий Prado насамперед постачатиметься з дизельними двигунами. По суті, це взятий з попередньої генерації 2.8-літровий турбодизель (204 к.с. та 500 Нм), а також його модифікація, оснащена електронним стартером-генератором (так звана «м’яка гібридна система», MHEV), яка матиме дещо кращі показники екологічності та економічності.

Дорожній просвіт, кути заїзду / з’їзду

Відповідно до інформації mmr.net.ua, Land Cruiser Prado 250 має 21-22 см кліренсу, що є приблизно середнім значенням для позашляховиків такого розміру. Кут заїзду становить 31 градус, з’їзду – 21 градус. Кут «на рампі» (між осями) дорівнює 25 градусів.

Ще не підтверджено, чи новий Land Cruiser Prado збереже опцію розташування запасного колеса на «розпашних» задніх дверях, як це пропонувалося в попередніх поколіннях. Запаска, встановлена ​​на дверях багажника заміть днища, логічним чином дозволяла збільшити об’єм паливного баку до 180 літрів у «120-го» Prado та до 150 літрів у попередній генерації 150 серії.

Поки що представлені японцями специфікації Land Cruiser Prado мають лише підйомні догори задні двері, а запасне колесо у цих машин сховане під днищем. Для ринку Північної Америки «250 серія» буде продаватися лише в такому виконанні. Перевага такої версії, втім, полягає в іншому – заднє скло в цих дверцятах можна відчинити індивідуально, не підіймаючи / відкриваючи всі двері.

У попередньому Prado вибір позиції «запаски» на дверях дозволяв встановити додатковий 63-літровий бензобак на додачу до 150 літрів стандартного об’єму пального. Ємність паливного бака для нової моделі ще не підтверджена.

Підвіска і повний привід

Хоча Toyota не підтвердила передаточні числа нового Land Cruiser Prado, перехід на 8-ступеневу автоматичну коробку передач – замість старої «6-ступки» – дає машині додаткові шанси більш вдало вибирати швидкість на бездоріжжі. Попереднє покоління Land Cruiser Prado має передавальне число 36:1 на першій передачі в низькому діапазоні.

Разом із збереженням системи постійного повного приводу, Prado запозичив той самий механічний міжосьовий диференціал попереднього покоління, яким комплектується флагаманський Land Cruiser 300. Це ставить Land Cruiser Prado в опозицію до інших повнопривідних позашляховиків, таких як Ford Everest, Land Rover Defender чи величезний Nissan Patrol, де зв’язок між передньою та задньою віссю забезпечується електромагнітною муфтою.

Окрема ліга – це «офф-роудери» зі схемою повного приводу «Парт тайм», тобто автомобілі із заднім приводом як основним та за потреби механічно під’єднуваними на не цупкій поверхні передніми колесами. Переважно це всякі пікапи, але бувають також великі позашляховики, як-от Isuzu MU-X. Проте сьогодні мова не про них. Значно важливіше, що за інформацією mmr.net.ua наступне покоління Land Cruiser Prado матиме блокування заднього диференціала (e-locker) – тобто те, що було доступно і на старих моделях, хоча не у всіх комплектаціях. А ще 250-та серія «Прадіка» отримала систему відмикання переднього стабілізатора поперечної стійкості – така конструкція використовується на флагманському Land Cruiser 300 у виконанні GR Sport, а також на продуктах марки Jeep – позашляховику Wrangler та пікапі Gladiator.

Безпека

Новий Land Cruiser Prado стандартно оснащається набором систем допомоги водієві Toyota Safety Sense 3.0. Він включає в себе адаптивний круїз-контроль, систему визначення смуги руху (центрування смуги) і систему попередження зіткнення з функцією виявлення пішоходів. Крім цього, великий джип від Toyota матиме автоматичне дальнє світло, асистент дорожнього руху, проактивний асистент водіння та систему попередження про виїзд зі смуги руху з допоміжним керуванням. Завершує список найсучаснішого обладнання система моніторингу сліпих зон і попередження про рух позаду.

Джерело: mmr.net.ua