Моторне масло – від звичайного товару до запасної частини
21 лютого 2022За останні 25 років, технології роботи двигунів стрімко розвивалися. Основною рушійною силою цього розвитку в технологіях були суворіші стандарти щодо викидів шкідливих речовин і тиск на виробників автомобілів з метою зменшення впливу транспорту на навколишнє середовище. Крім скорочення викидів, також спостерігається чітка тенденція до підвищення ефективності використання палива, продуктивності двигунів з малим об’ємом та підвищення якості двигунів.
Багато з цих розробок стали можливими завдяки реінжинірингу та доопрацюванню самих двигунів. Але для того, щоб ці складні механізми працювали і працювали так, як було задумано, моторна олива також відіграє надзвичайно важливу роль. Впровадження протягом останніх десятиліть технологій та інновацій, таких як: турбіни, каталітичні нейтралізатори, фільтри твердих частинок, пряме впорскування палива, гібридні установки, системи старт-стоп, відключення частини циліндрів, та ін., висувають дуже специфічні вимоги до моторної оливи, яку необхідно враховувати до кожної окремої оливи та її типу.
Таким чином, моторне масло стало специфічним для кожної моделі, оскільки різні типи двигунів вимагають різних властивостей моторного масла для забезпечення оптимальної роботи. Основні функції мащення, захисту компонентів двигуна, охолодження та підтримки двигуна в чистоті обов’язкові у сьогоденні. Нехтування цими показниками коштує чимало. Без оливи, рекомендованої виробником автомобіля для конкретної моделі, навіть сучасні двигуни можуть страждати від низької ефективності використання палива, високого рівня викидів, забруднення двигуна і навіть пошкодження його деталей.
Тому ця конструктивна складність двигунів також збільшила різноманітність в сучасному асортименті мастильних матеріалів. Якщо 25 років тому існувало лише кілька різних типів моторної оливи, то сьогодні виробники автомобілів передбачають обов’язкове використання понад 40 різних специфікацій моторних олив для своїх моделей автомобілів. Таким чином, ви дійсно можете сказати, що олива перетворилося із звичайного товару в запасну частину, спеціально розроблену для певної моделі/двигуна і життєво необхідна для його продуктивності.
Класифікація цих мастильних матеріалів виходить за межі в'язкості моторного масла. ACEA, API, ILSAC і JASO – це класифікації, які використовуються для визначення стандартів вимог щодо мастильних матеріалів для європейських, азіатських або американських автомобілів. Але навіть за межами цих локальних класифікацій існують специфікації для виробників та моделей, які необхідно враховувати додатково.
Для мультибрендової майстерні, яка обслуговує різноманітний автопарк, ця особливість може додати складнощів. Міжнародна нафтова компанія MPM розпочала свою діяльність майже 30 років тому саме з такою ціллю. Місія MPM полягає в тому, щоб полегшити життя майстерень, розробивши повний асортимент мастильних матеріалів відповідно до специфікацій виробників, охоплюючи 99% парку автомобілів, доступних як у звичайних каністрах, так і у великих бочкових фасуваннях для оптового продавця.
Таким чином, майстерня, яка обирає MPM, гарантує, що вони працюють з потрібним продуктом, у потрібній кількості, у потрібний час для обслуговування будь-якого автомобіля клієнта відповідно до специфікацій виробника автомобіля.
Як майстерня може дізнатися, які продукти необхідно використовувати? На веб-сайті MPM www.mpmoil.com є зручний інструмент з рекомендаціями щодо продуктів, котрий дає повний опис обов’язкових мастильних матеріалів для кожного типу та моделі автомобіля. Там можна знайти не тільки моторні оливи, а й трансмісійні масла, ATF, охолоджуючі рідини, гальмівні рідини, рідини гідропідсилювача керма та будь-які інші продукти, необхідні для обслуговування певної марки та моделі відповідно до специфікацій виробника. Маючи доступ до потрібних продуктів і відповідних знань, майстерня готова до сьогодення і може впевнено дивитися в майбутнє якісного обслуговування!